Όλα για τους κατοικίδιους φίλους μας

Ερευνα: Οι προτιμήσεις στην τηλεόραση θα μπορούσαν να δώσουν απαντήσεις για την προστασία της όρασης των σκύλων

Η τηλεόραση δεν είναι πια μόνο για τους ανθρώπους. Πλέον, έχουν δημιουργηθεί ειδικά προγράμματα για σκύλους. Το YouTube προσφέρει μια σχεδόν ατελείωτη προσφορά βίντεο με επίκεντρο τα σκυλιά και υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός τηλεοπτικών και streaming καναλιών που υπόσχονται περιεχόμενο 24/7 για να διασκεδάζουν τα κουτάβια ή ακόμα και να ανακουφίζουν το άγχος αποχωρισμού όσο λείπουν οι ιδιοκτήτες.

Αλλά πολύ λίγα είναι πραγματικά κατανοητά σχετικά με το πώς τα σκυλιά απασχολούνται και τι είδους βίντεο τους αρέσουν περισσότερο.

Τώρα, μια νέα μελέτη με επικεφαλής έναν καθηγητή του Πανεπιστημίου του Wisconsin-Madison ζητά από τους ιδιοκτήτες σκύλων να βοηθήσουν να ρίξουν φως σε αυτά τα ερωτήματα. Δεν είναι κάτι ασήμαντο, καθώς τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να θέσουν τις βάσεις για την ανάπτυξη καλύτερων τρόπων αξιολόγησης της όρασης των σκύλων.

«Ο πρωταρχικός στόχος σε αυτή τη μελέτη είναι να καταλάβουμε τι αρέσει να παρακολουθούν τα σκυλιά στην τηλεόραση», λέει η Freya Mowat , κτηνίατρος-κλινολόγος-επιστήμονας. «Αυτό είναι ενδιαφέρον από την άποψη της συμπεριφοράς των σκύλων, αλλά ως ερευνητές όρασης σκύλων, θέλουμε επίσης να αναπτύξουμε ελκυστικές μεθόδους για να δοκιμάσουμε την όραση του σκύλου είτε στο σπίτι είτε στην κλινική, τις οποίες αυτή τη στιγμή απλά δεν έχουμε.

Η Mowat, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Χειρουργικών Επιστημών της Σχολής Κτηνιατρικής του UW και του Τμήματος Οφθαλμολογίας και Οπτικών Επιστημών της Σχολής Ιατρικής και Δημόσιας Υγείας, λέει ότι οι προηγούμενες προσπάθειες για την ανάπτυξη οφθαλμικού τεστ για σκύλους είχαν οδηγήσει σε… επικές αποτυχίες. «Η προσπάθεια προσαρμογής των ανθρώπινων δοκιμών αποδείχθηκε πρόκληση, στην καλύτερη περίπτωση, ή απαιτούσε υπερβολική εκπαίδευση για να είναι βιώσιμη».

Αλλά πιστεύει ότι τα βίντεο θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι το κλειδί για να κρατήσουν την προσοχή ενός σκύλου για αρκετό καιρό ώστε να συλλέξει και να αξιολογήσει κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με την οπτική λειτουργία. Το κόλπο είναι να προσδιορίσετε τον τύπο περιεχομένου που είναι πιο ελκυστικό.

Για να κατανοήσει καλύτερα από τι μπορεί να ελκύονται περισσότερο οι σκύλοι, η Mowat αναζητά άτομα από όλο τον κόσμο και τους σκύλους συντρόφους τους, για να συμμετάσχουν σε μια έρευνα «Dog TV». Το μοναδικό ερωτηματολόγιο ζητά από τους ανθρώπους να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με τις τηλεοπτικές συνήθειες του σκύλου τους, καθώς και πληροφορίες σχετικά με την ηλικία, το φύλο, τη φυλή και τον τόπο διαμονής του σκύλου.

Οι συμμετέχοντες μπορούν επίσης να κάνουν το προαιρετικό βήμα δείχνοντας τέσσερα σύντομα βίντεο με θέματα που ενδέχεται να ενδιαφέρουν τους σκύλους, όπως αντικείμενα και άλλα ζώα. Στη συνέχεια, θα αξιολογήσουν το ενδιαφέρον του σκύλου τους για κάθε βίντεο και πόσο προσεκτικά παρακολούθησε ο σκύλος τα κινούμενα αντικείμενα στα βίντεο.

«Σκοπεύουμε αυτό να είναι μια διασκεδαστική δραστηριότητα τόσο για τα σκυλιά όσο και για τους ιδιοκτήτες τους», λέει η Mowat. «Και θα θέλαμε πραγματικά να λάβουμε χιλιάδες απαντήσεις από άτομα σε όλο τον κόσμο, ώστε να μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα αν στους σκύλους στο Ουισκόνσιν αρέσουν τα ίδια βίντεο με τα σκυλιά στη Νέα Υόρκη ή τη Βραζιλία ή οποιαδήποτε άλλη τοποθεσία».

Τελικά, η Mowat λέει ότι η μελέτη θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στην απάντηση μιας ερώτησης που ενδιαφέρει όλους τους ιδιοκτήτες σκύλων: Πώς βοηθάμε τους τετράποδους φίλους μας να γεράσουν με χάρη;

«Καθώς μεγαλώνουν, χρειάζονται τα σκυλιά πράγματα όπως πιο έντονο φωτισμό στο περιβάλλον τους για να τους εμποδίσει να σκοντάψουν στις σκάλες στη μέση της νύχτας ή άλλες οπτικές ενδείξεις για να τα βοηθήσουν να εντοπίσουν τα πράγματα; Αυτές είναι ερωτήσεις στις οποίες ειλικρινά δεν γνωρίζουμε τις απαντήσεις», λέει η Mowat. «Γνωρίζουμε ότι η λειτουργία του αμφιβληστροειδούς του σκύλου μειώνεται με την ηλικία και μπορεί να μειωθεί αρκετά σημαντικά. Οπότε είναι πολύ πιθανό να αλλάξει η οπτική αντίληψη, αλλά αυτό που σημαίνει στην πραγματικότητα από την άποψη του τρόπου ζωής είναι το κομμάτι του παζλ που λείπει».

Ένας μελλοντικός στόχος, λέει η Mowat, είναι να συγκρίνουμε πώς γερνάει η όραση ενός σκύλου σε σύγκριση με τον άνθρωπο ή τους ανθρώπους με τους οποίους μοιράζονται ένα σπίτι.

«Σε τελική ανάλυση, ένας σκύλος έχει πολύ μικρότερη διάρκεια ζωής από τον ιδιοκτήτη του, και έτσι εάν υπάρχουν αναδυόμενοι περιβαλλοντικοί παράγοντες ή παράγοντες του τρόπου ζωής που επηρεάζουν την οπτική γήρανση, μπορεί να εμφανιστεί στα σκυλιά μας δεκαετίες πριν εμφανιστεί σε εμάς», εξηγεί ο Mowat. «Τα σκυλιά μας θα μπορούσαν να είναι οι φρουροί μας».

Είστε έτοιμοι να συμμετάσχετε και να βοηθήσετε στην προώθηση της έρευνας όρασης για τους σκύλους συντρόφους μας; Κάντε κλικ εδώ για να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο, το οποίο θα διαρκέσει περίπου 10 έως 20 λεπτά. Δεν υπάρχει κίνδυνος για τους συμμετέχοντες στη μελέτη ή τους σκύλους τους.